Reklama Stranger Things- kampania marketingowa cz. II

Reklama Stranger Things- kampania marketingowa cz. II

Kampania reklamowa Stranger Things w londyńskim metrze

W ramach reklamy 2 sezonu netflixowego hitu zdecydowano się na reklamę w londyńskim metrze. Nie ograniczała się ona jednak tylko do reklamy na peronach metra. W ramach akcji promocyjnej i przy okazji Halloween, reklama Stranger Things dosłownie zalała stację Oxford Circus.

 

Poza brandingiem stacji metra, w pobliskim sklepie Topshop również zaaranżowano działania promocyjne. Flagowa placówka handlowa tej brytyjskiej sieciówki ubraniowej została w pełni obrandowana motywami znanymi z serialu. W sklepie na Oxford Street miała miejsce premiera kolekcji ubrań dla fanów. Jednak działaniem, które najbardziej przyciągnęło uwagę klientów, był fabularyzowany event rozgrywany w sklepowej witrynie. Za oknami wystawy stworzono laboratorium z aktorem odgrywającym rolę naukowca prowadzącego badania nad telekinezą. Klienci mogli poczuć się jak jedna z bohaterek serialu- Eleven i za pomocą własnego umysłu przesuwać przedmioty na specjalnie przystosowanym stole.

 

Warto dodać, że wstępny koncept opracowany przez agencję kreatywną zakładał jeszcze bardziej rozbudowane działania marketingowe. Planowano m.in. umieścić na peronach cyfrowe citylighty wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość czy efektownie zaaranżować schody ruchome prowadzące do stacji.

 

 

 

Reklama OOH 3D Stranger Things

Marketingowcy Netflixa pracują nad tym, żeby reklama Stranger Things jak najbardziej przyciągała uwagę odbiorców. Często wykorzystują do tego nowoczesne technologie Digital Out of home, czy kreatywne i nieszablonowe rozwiązania. Czasem jednak można sięgnąć po klasyczne metody i jedynie delikatnie je zmienić, tak by osiągnąć efekt Wow.

 

Przykładem takich działań jest billboard znajdujący się na londyńskiej Old Street. Dzięki instalacji dłoni potwora, która zdaje się sięgać po billboard oraz dyniowego pola wokół nośnika, obok reklamy nie można przejść obojętnie.

 

 

Stranger Things X Brodka

Powiedzmy to szczerze- Monika Brodka ma po prostu szczęście do dobrych reklam. W ramach akcji Spotify „Equale” jej wizerunek pojawił się na Times Square. A w ramach reklamy Stranger Things, Netflix nagrał z nią promujące serial video.

 

Główną osią narracji jest jej fizyczne podobieństwo do postaci z serialu. Tego typu działanie to świetny przykład dostosowanie reklamy do odbiorców z danego kraju. Trzeba przyznać, że Netflix osiągnął zamierzony cel. Potwierdzają to liczby – na naszym Tik-Toku obejrzeliście tę reklamę kilkanaście tysięcy razy.

Jeżeli chcecie być na bieżąco z naszą działalnością zapraszamy na nasze FP- Media MiejskieBusiness Consulting.

 

 

Autor

Jan Będkowski – Manager ds. kreatywnego wsparcia sprzedaży w spółce Media Miejskie. Absolwent międzynarodowych studiów biznesowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Przez całą karierę zawodową związany z sprzedażą i szeroko pojętym marketingiem.