Reklama Stranger Things- kampania marketingowa

Stranger Things to serial, który zdobył serca i ekrany użytkowników Netflix na całym świecie. Połączenie klimatów mrocznego science-fiction z motywami kina familijnego z lat 80 tych okazało się prawdziwym kluczem do sukcesu. Kreatywna reklama Stranger Things jest czynnikiem, który wpływa na sukces i zainteresowanie serialem. Jednak często jest ona pomijana przy dyskusjach na temat sukcesu tej netlfixowej produkcji.

 

Korzystając z okazji premiery 4 sezonu serialu o dzieciakach z Hawkins, postanowiliśmy zaprezentować serie wpisów prezentujących najbardziej kreatywne reklamy Stranger Things.

 

 

 

 

 

 

Reklama Stranger Things 4- ambient

Premiera 4 sezonu Stranger Things była poprzedzona globalną kampanią reklamową. Realizacje z obszaru ambient marketingu pojawiły się w 14 krajach całego świata. Reklamy OOH były zlokalizowane na słynnych atrakcjach turystycznych jak np. Empire State Building, Menara Kuala Lumpur czy krakowski Wawel. Taki dobór lokalizacji poza efektem Wow zapewnił globalną rozpoznawalność i sukces kampanii wykorzystującej marketing wirusowy.

 

W niektórych z lokalizacji reklamy Stranger Things były tworzone z wykorzystaniem najnowszych technologii Digital Out of home. Niesamowite możliwości, jakie daje ten obszar reklamy, mogliśmy podziwiać na takich obiektach jak Brama Indii w Bombaju czy Muzeum Guggenheima w Bilbao.

 

Żywiołowe reakcje odbiorców, ilość udostępnień w social mediach i mediach tradycyjnych świadczą, że reklama DOOH jest obszarem, który szczególnie będzie się rozwijał w przyszłości.

 

 

 

Reklamy tranzytowe Stranger Things

Dwoistość świata w miasteczku Hawkins jest bardzo ważnym elementem uniwersum serialu. Motyw ten został wykorzystany w reklamie tranzytowej. Na ulice amerykańskich miast wyjechały autobusy typu dubel-decker z kreatywną zrealizowaną dwustronnie reklamą.

 

Reklamy Stranger Things na tranzycie pojawiła się również w Polsce. Przed premierą 3 sezonu wagony trójmiejskiej szybkiej kolejki miejskiej zostały pomalowane w motywy znane z serialu. Podobne malowania pojawiły się również na podmiejskich autobusach.

 

Reklama na autobusach i pociągach to nie jedyne formaty wykorzystywane w kampaniach reklamowych. Podczas jednego z najsłynniejszych konwentów science fiction na świecie- San Diego Comic Con, przystanek tramwajowy znajdujący się w pobliżu San Diego Convention Center został przeobrażony w motywy znane z serialu. Warto zwrócić uwagę na dbałość o detale. Automat do gier znajdujący się na przystanku w rzeczywistości jest bankomatem, a nazwę przystanku napisano fontem znanym z serialu.

 

Reklama Stranger Things na przystanku tramwajowym

 

Ten wpis jest pierwszym z serii poświęconych marketingowi Stranger Things, które będą pojawiały się na naszym blogu przez cały miesiąc. W następnych wpisach poruszymy tematy współpracy Netflixa z markami fashion i rozwiniemy temat marketingu z wykorzystaniem reklamy tranzytowej.

 

Jeżeli chcecie być na bieżąco z naszą działalnością zapraszamy na nasze FP- Media MiejskieBusiness Consulting.

 

 

Autor

Jan Będkowski – Manager ds. kreatywnego wsparcia sprzedaży w spółce Media Miejskie. Absolwent międzynarodowych studiów biznesowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Przez całą karierę zawodową związany z sprzedażą i szeroko pojętym marketingiem.