Pod koniec września w Warszawie ogłoszono wyniki konkursu, w ramach którego kilka polskich miast starało się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029. Ten zaszczytny tytuł wywalczyło Miasto Lublin. Natomiast Katowice wraz z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią uzyskały miano Polskiej Stolicy Kultury 2027.
Szybki start
Kilkanaście dni po rozstrzygnięciu konkursu, na zlecenie Urzędu Miasta Katowice, rozpoczęliśmy kampanię promocyjną pod hasłem „Play! Polska Stolica Kultury. Katowice 2027”. Tak szybkie uruchomienie kampanii było możliwe dzięki natychmiastowej reakcji na uzyskany tytuł i błyskawicznym decyzjom ze strony Urzędu Miasta Katowice oraz dużemu zaangażowaniu i wsparciu naszego zleceniodawcy na etapie przygotowania i planowania kampanii.
Play! Wejdź do gry!
Hasło „Play”, wykorzystane w sloganie kampanii, to zaproszenie do aktywnego poznawania i odkrywania kultury, dającej energię i wyzwalającej szereg pozytywnych emocji. Kampania bazuje na kolorowej, bardzo przejrzystej grafice. Oszczędny przekaz nie jest przypadkowy. Wpływa na czytelność, poprawia zapamiętywalność i budzi szereg dobrych skojarzeń. Jednocześnie tego rodzaju przekaz znakomicie sprawdza się na nośnikach OOH, z których w dużej mierze korzysta kampania.
Mix nośników OOH
Od połowy października mieszkańcy Katowic oraz osoby odwiedzające to miasto (uczniowie, studenci, turyści, pracownicy dojeżdżający tu do pracy z innych miast GZM) mogą zobaczyć grafikę kampanijną na tramwajach, na przystankach autobusowych i tramwajowych, a także na nośnikach reprezentujących grupę DOOH (digital out of home), m.in. na ekranach LCD zamieszczonych w pojazdach transportu publicznego, na kurtynie LED na elewacji dworca PKP oraz na monitorach i elektronicznych citylightach, które znajdują się na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego w Pyrzowicach.
Kampania „Play! Polska Stolica Kultury. Katowice 2027” pokazuje, jak - w ramach jednej akcji outdoorowej – można sprawnie łączyć i wykorzystywać nośniki analogowe i digitalowe. Udowadnia także, że przestrzeń miejska (i zlokalizowane w niej nośniki) jest dobrym miejscem na prowadzenie skutecznego dialogu na linii marka-konsument.