Marketing sportowy

Marketing sportowy w akademiach piłkarskich i lokalnych klubach sportowych jest bardzo ważnym elementem działalności. Wpływa bowiem nie tylko na sytuację finansową drużyny, ale również na jej postrzeganie przez lokalną społeczność. Niestety bardzo często jest on pomijany, gdyż działacze uznają, że wymaga dużych nakładów pracy i finansów. Czy rzeczywiście tak jest?

 

Marketing Sportowy – Out of Home 
Odpowiedź na pytanie ze wstępu nie musi być twierdząca – dzięki współpracy z Media Miejskie Business Consulting. Rozwiązaniem jest marketing out-of-home oraz promocja podczas meczów czy turniejów. To działania widoczne zarówno dla kibiców, jak i sponsorów drużyny. Również w sporcie wiarygodność i świadomość marki, jaką jest drużyna, są ważne.

 

Także sportowcy, widząc profesjonalną otoczkę spotkań, chętniej identyfikują się z klubem i aktywnie działają na jego korzyść nie tylko na boisku. Kwestia ta dla wielu lokalnych klubów jest nawet ważniejsza niż względy finansowe. Na poziomie  amatorskim zawodnicy kierują się przecież częściej takimi względami jak atmosfera czy odpowiednie warunki w szatni i na boisku. 

 

Profesjonalne podejście do kwestii marketingu sportowego ma duży wpływ na działanie i nabór w akademiach piłkarskich. Rodzice doceniają fachowe rozwiązania marketingowo-sportowe  oraz widoczne wsparcie sponsorów. Z kolei mali piłkarze, czując “zawodową” otoczkę są dodatkowo zmotywowani, by dać z siebie 100% na meczach i treningach. 

 

Nasze rozwiązania
Za pomocą kilku produktów od Mediów Miejskich możesz odświeżyć wizerunek swojego klubu i nadać mu profesjonalny charakter, który na pewno zaimponuje obecnym sponsorom i przyciągnie do klubu nowych inwestorów. 

 

Bandy Reklamowe – to produkt, który w niedrogi i profesjonalny sposób umożliwi prezentację Twoich sponsorów i partnerów na boisku. Bandy reklamowe wykonane są z lekkiego i wytrzymałego polipropylenu jest to rozwiązanie dużo bardziej ekonomiczne i bezpieczniejsze od tradycyjnych band reklamowych. Dzięki swojej budowie i metodzie składania są łatwe w transporcie co umożliwia prezentację sponsorów na obozach sportowych czy meczach wyjazdowych. 

 

Reklama Tranzytowa – reklama w środkach komunikacji miejskiej, takich jak autobusy i tramwaje, jest świetną metodą marketingu dla klubów sportowych. Te kluby, które chcą dotrzeć do młodzieży w wieku szkolnym. Mają za cel zachęcić ich do treningów, więc powinny zwrócić na niego szczególną uwagę. Młodzi pasażerowie codziennie podróżujący transportem publicznym do szkół. Zapamiętują eksponowany przekaz reklamowy, identyfikują się z nim, mogą też rozmawiać na jego temat z przyjaciółmi i rodzicami. 

 

Marketing sportowy w Twoim mieście – co jeszcze się przyda?
Reklama tranzytowa może być umieszczona wewnątrz pojazdu na ekranach LCD, ramkach na plakatach lub na oparciach siedzeń. 

 

Reklama tranzytowa zewnętrzna może przyjmować różne formy takie jak: fullback, busboard czy megatram.

 

Świetnym przykładem wykorzystania reklamy tranzytowej w kampanii klubów sportowych jest współpraca wrocławskich klubów sportowych Panthers Wrocław i Gwardia Wrocław z lokalnym przewoźnikiem. W jej efekcie na ulice Wrocławia wyjechał tramwaj z reklamą obu drużyn. 

 

Reklama na przystankach komunikacji miejskiej– z powodu swojego wkomponowania w krajobraz miejski przystanki autobusowe i tramwajowe stanowią świetny nośnik reklamowy dla klubów sportowych. Citylighty umieszczone na przystanku docierają nie tylko do pasażerów komunikacji miejskiej ale też do przechodniów i kierowców. Świetnym przykładem nietypowej realizacji promującej sport jest nasza kampania na katowickich przystankach z okazji Mistrzostw Europy w siatkówce. Jednym z najważniejszych działań promocyjnych kampanii była aranżacja wiat przystankowych jako boiska do gry w piłkę siatkową. Dzięki niestandardowym działaniom zwróciliśmy uwagę odbiorców na mistrzostwa, zapoznaliśmy ich z komunikatem i przenieśliśmy w atmosferę sportowych emocji.  

 

Ambient– Sport a także kluby sportowe promują się również w niestandardowy sposób, np. angażujące odbiorców reklamy do aktywnego udziału. 

 

Świetnym przykładem tematu, jakim jest marketing sportowy, jest promocja gry piłkarskiej FIFA 22. Na londyńskiej Olympic Way w pobliżu słynnego stadionu Wembley stworzono event w którym każdy miał okazję wcielić się w rolę  bramkarza światowego poziomu. Jak widać na załączonym filmie akcja okazała się sukcesem i wywołała bardzo pozytywne emocje wśród odbiorców. Stała się viralem – czego więcej chcieć?

 

Dobrej zabawy!