Jak sprawić, by to właśnie Twoja oferta wyróżniała się

Jak sprawić, by to właśnie Twoja oferta wyróżniała się

Jednym z rozwiązań jest Marketing Out-of-home. Kampanie rekrutacyjne wykorzystujące takie nośniki jak citylight czy tranzyt (autobusy i tramwaje) lub ekrany LCD pozwalają wyróżnić się na tle innych ofert, rekrutować najlepszych specjalistów, a także tworzyć pozytywny wizerunek firmy. Dzięki obecności w przestrzeni publicznej naszą ofertą wyróżnia się na tle konkurencyjnych ofert obecnych wyłącznie w internecie, a także buduje zaufanie do firmy, ukazując ją jako godną zaufania i niemająca nic do ukrycia.

 

Głównymi czynnikami decydującymi o powodzeniu kampanii rekrutacyjnej w marketingu OOH są lokalizacja nośników oraz przemyślany, trafiony i przyciągający uwagę komunikat reklamowy.

 

Powinien on zawierać minimum 3 elementy:

  •  Pierwiastek ludzki – grafika ukazująca usatysfakcjonowanych i spełnionych pracowników czujących się komfortowo i bezpiecznie w swoim miejscu pracy.
  • Hasło- zwięzłe, chwytliwe i zachęcające.
  •  Dane kontaktowe firmy- bądź adres portalu rekrutacyjnego.

W przypadku rekrutacji skierowanej do obcokrajowców możemy również wyróżnić bardzo istotny 4 element:

  • komunikat w języku ukraińskim (lub innym języku, którym posługuje się pożądana grupa odbiorców)
  • treści pisane odpowiednim alfabetem – przyciągają uwagę, przełamują barierę językową i mogą być impulsem do szybkiej aplikacji na stanowisko. Warto jednak pamiętać o tym, aby komunikaty były obecne w dwóch językach. Pozwoli nam to na uniknięcie wrażenia stronniczość, nieprzychylnych komentarzy i czarnego PR.

 

Zalety Marketingu Out-of-home w działaniach employer branding:

  • Pozwala wyróżnić się na tle ofert promowanych tylko w internecie.
  • Tworzy duże zasięgi, dociera do trudno dostępnych miejsc.
  • Komunikat jest wielokrotnie powtarzany, co świetnie utrwala Twój przekaz.
  • To medium pasywne- nie wymaga aktywności ze strony odbiorcy.
  • Dociera do osób, które mają ograniczony dostęp do innych mediów.
  • Dobrze zrealizowana kampania outdoorowa może również zwiększyć widoczność firmy on-line
  • Geotargetowanie – dociera do odbiorców przebywających w określonych lokalizacjach.
  • Umożliwia dotarcie do potencjalnych kandydatów w sposób nieszablonowy i interesujący.
  • To świetne narzędzie rekrutacji biernej.