Employer branding- kampanie outdoorowe

Reklama OOH i employer branding w rekrutacji pracowników odgrywają w ostatnich latach znaczącą rolę. Każdy liczący się pracodawca chce dać się zauważyć, aby przyciągnąć pożądanych, wykwalifikowanych pracowników. Specjaliści HR wiedzą od dawna, że rekrutacja to nie tylko konkurs życiorysów, ale i atrakcyjność miejsca pracy dla potencjalnie zatrudnionych. Nie jest to nowe zjawisko, ma się ono świetnie od przynajmniej kilku lat, ale przyjrzyjmy się wyzwaniom, jakie w rekrutacji pracowników postawi nam rok 2022.

 

Rekrutacja 2022 – i co teraz?
Rekrutacja to zazwyczaj wymagający i długotrwały proces. W wyniku ostatnich wydarzeń w Ukrainie, do naszego kraju w krótkim czasie przyjechało ponad milion ludzi uciekających ze swojej ojczyzny przed wojną. Dla części z nich nasz kraj jest tylko przystankiem przed dalszą drogą do krajów Europy Zachodniej. Duża część uchodźców zostanie jednak tutaj, do czasu uspokojenia się sytuacji za naszą wschodnią granicą. A niektórzy z nich zostaną tutaj na stałe. Jak pozyskać ich dla swojej firmy?

Jednym z podstawowych wyzwań wskazywanym przez wszystkich uchodźców bez względu na wiek, wykształcenie czy wykonywany dotychczas zawód jest szybkie podjęcie pracy zarobkowej. Jak pracodawcy powinni włączyć się w ten proces?

 

Eksperci zajmujący się rynkiem pracy są zgodni – według analiz w Polsce nie zabraknie pracy dla uchodźców uciekających przed wojną w Ukrainie
Nasz rynek jest bardzo chłonny i wiele firm tylko czeka na przyjęcie nowych pracowników. Najwięcej wakatów jest w branży transportowej i handlowej – w lutym w tych obszarach otwartych było blisko 35 tys. procesów rekrutacyjnych. Jednak biorąc pod uwagę, że przed wojną uciekają głównie kobiety z dziećmi, największym zainteresowaniem będą cieszyły się takie branże jak handel (kasjerzy i sprzedawcy), praca przy produkcji oraz pomoc domowa.

Należy też pamiętać, że obecna sytuacja jest także szansą dla firm, które od swoich pracowników wymagają specjalistycznej wiedzy i doświadczeń. Z Ukrainy przyjechało wielu wykształconych specjalistów z licznych branży, znających języki obce a nierzadko mających już doświadczenie w pracy w polskich firmach.

Dla wielu polskich pracodawców Ukraińcy mają opinie sumiennych i cenionych pracowników. Już teraz wiele firm aktywnie szuka pracowników na portalach internetowych czy przy współpracy z powiatowymi urzędami pracy.

 

A co z obsługą klienta?
Goście z Ukrainy – o czym nie wolno zapominać, to również potencjalni klienci i odbiorcy usług. Obecnie nie każda firma jest w stanie bez problemów pomagać swoim klientom w języku ukraińskim. Może warto wziąć to pod uwagę już teraz? Banki, restauracje, urzędy i instytucje ale też prywatne przedsiębiorstwa powinny być na takich Klientów gotowe:)