Rozwój technologii cyfrowych znacząco wpływa na branżę reklamy zewnętrznej, a szczególnie widoczny jest w segmencie reklamy tranzytowej. Tradycyjne, statyczne plakaty i billboardy to już przeszłość. Ustępują one nowoczesnym nośnikom digital OOH, takim jak ekrany LCD na praktycznie każdym polu. Ta transformacja otwiera przed reklamodawcami zupełnie nowe możliwości dotarcia do odbiorców.
Siła dotarcia reklamy cyfrowej w komunikacji miejskiej
Dzięki rozbudowanej sieci nośników cyfrowych umieszczanych w środkach komunikacji publicznej, reklamodawcy mogą dotrzeć do bardzo zróżnicowanej i szerokiej grupy odbiorców. Dostępne u nas ekrany LCD znajdziesz nie tylko w autobusach i tramwajach w największych aglomeracjach, ale także w:
- pociągach dalekobieżnych i regionalnych,
- na lotniskach,
- w Paczkomatach,
- w wybranych sieciach saloników prasowych,
- u wiodących firm świadczących usługi przewozowe,
- na uczelniach,
- na dworcach PKS,
- w salach zabaw,
- w placówkach medycznych.
Z całą naszą ofertą reklamy na ekranach możesz zapoznać się tutaj: https://mediamiejskie.pl/#oferta.
Oznacza to, że pojedyncza, przeprowadzona z wykorzystaniem wielu różnych nośników, kampania digital OOH jest w stanie wygenerować ponad miliard kontaktów reklamowych miesięcznie. Działania prowadzone tylko na naszych ekranach działających w sieci komunikacji publicznej pozwolą Ci dotrzeć nawet do 3,5 miliona odbiorców każdego dnia!
Co istotne, osoby podróżujące komunikacją miejską reprezentują przekrój niemal wszystkich kluczowych grup demograficznych. Według badań Kantara[1], rotacja taboru na różnych liniach zapewnia przy tym równomierne dotarcie przekazu reklamowego w obrębie całego miasta.
Przewaga nośników cyfrowych nad tradycyjnymi formatami OOH
Reklama digital OOH, emitowana na wysokiej jakości ekranach LCD to przyszłość tego segmentu rynku. Ruchomy obraz i dynamiczna animacja są w stanie skutecznie wyróżnić przekaz reklamowy w przestrzeni miejskiej.
Jak pokazują badania, aż 67,4% osób zauważa reklamy wyświetlane wewnątrz autobusów i tramwajów[2]. To wartość zbliżona do deklarowanej przez respondentów percepcji reklam na całych pojazdach komunikacji miejskiej (70,6%). W praktyce oznacza to, że skuteczność naszych nośników DOOH dorównuje dużym formatom zewnętrznym pod względem generowania kontaktów wzrokowych.
Elastyczność i efektywność kampanii digital OOH
Digitalizacja nośników reklamy tranzytowej niesie za sobą ogromne korzyści dla reklamodawców w postaci lepszego zarządzania kampaniami i optymalizacji kosztów. Możliwość emisji różnych spotów w ramach jednej kampanii oraz łatwość zdalnej aktualizacji contentu pozwalają szybko reagować na zmiany w przekazie i dostosowywać go do aktualnego kontekstu.
Co więcej, cyfrowe systemy umożliwiają dużą elastyczność zakupu mediów. Czas trwania kampanii można określić niezwykle dokładnie, a efekt skali oraz precyzyjne dopasowanie parametrów do oczekiwań i budżetu reklamodawców przekładają się na niższe koszty dotarcia.
Olbrzymi potencjał sieci ekranów LCD
O skali cyfrowej rewolucji w reklamie tranzytowej świadczą liczby ekranów i pojazdów, które są lub w najbliższym czasie będą włączane do systemów DOOH.
Tylko w Krakowie, w autobusach Mobilis będziemy mogli zaoferować docelowo naszym klientom aż 450 ekranów w 140 autobusach. W MPK Kraków cały system ekranów LCD ma 400 ekranów w 250 autobusach. Tym, co wyróżnia naszą ofertę, jest także wyższa częstotliwość emisji spotu. Zaoferujemy naszym partnerom biznesowym aż 6 emisji na godzinę wobec pięciu, jakie oferują konkurencyjne przedsiębiorstwa.
Czy rynek komunikacji publicznej w stolicy Małopolski może być atrakcyjny dla reklamodawców? Zdecydowanie! Tamtejsza komunikacja miejska rocznie przewozi ponad 370 milionów pasażerów[3].
alt: reklamowy ekran LCD zainstalowany w autobusie Mobilis w Krakowie
Dodajmy do tego setki ekranów w innych punktach, a otrzymamy obraz potężnego medium digitalowego, którego nie sposób dziś ignorować w mixie płatnych kanałów komunikacji marketingowej. Dzięki rozwiązaniom takim jak czujniki ruchu i systemy płatności, nośniki DOOH stają się też platformą zintegrowanych kampanii łączących reklamę z oddziaływaniem w czasie rzeczywistym.
Przyszłość reklamy tranzytowej jest cyfrowa. Nowoczesne ekrany LCD umieszczane w środkach komunikacji miejskiej już dziś stanowią kluczowy element nowoczesnej komunikacji marketingowej, którego żadna licząca się na rynku firma nie będzie mogła bagatelizować.
Czy warto już dziś uwzględnić nośniki DOOH – w tym ekrany LCD w komunikacji publicznej – w planach mediowych? Zdecydowanie! To świetny nośnik, wokół którego z całą pewnością można zbudować zarówno niewielką kampanię promocyjną, jak i wielki plan mediowy, który będzie skoordynowany również z innymi formami reklamy.
Warto też dodać, że w naszym systemie masz wpływ na realną długość reklamy, jaka będzie emitowana. Ta może trwać 10, 15, 20 lub 30 sekund. Kampanię możesz zaplanować na przykład na:
- jeden dzień,
- tydzień,
- dwa tygodnie,
- trzy tygodnie,
- miesiąc.
Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o reklamie w Krakowie, skontaktuj się z nami!
[1] Źródło: TGI KANTAR 2020 (Q1-Q4): częstotliwość zwracania uwagi na formy reklamy (odpowiedzi: zawsze, często i rzadko)
[2] Źródło: TGI KANTAR 2020 (Q1-Q4): częstotliwość zwracania uwagi na formy reklamy (odpowiedzi: zawsze, często i rzadko)
[3] https://www.krakow.pl/dzielnice_krakowa/279980,2312,komunikat,krakowska_komunikacja___nowe_linie__nowe_inwestycje.html