Najciekawsze kampanie OOH z myślą o kobietach.

Najciekawsze kampanie OOH z myślą o kobietach.

Często oglądając stare reklamy łapiemy się za głowę myśląc kto mógł wpaść na pomysł tak kontrowersyjnych i niestosownych treści bądź haseł reklamowych. W tym artykule przyjrzymy się kampanią reklamy z obszaru OOH i nie tylko, które postanowiły podejść do tematu zupełnie inaczej.

 

Na przestrzeni ostatnich lat wizerunek i rola kobiet w reklamie zaczęły ulegać gwałtownej zmianie. Coraz częściej mamy okazję oglądać kampanie marketingowe, które łamiąc tabu i sprzeciwiając się stereotypom promują wśród kobiet  takie wartości, jak niezależność, podążanie własną drogą i dążenie do realizacji marzeń. Współczesne kampanie walczą z uprzedzeniami i nierównościami związanymi z płcią.

 

Właśnie dziś z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet przytoczymy kilka kampanii marketingowych, które zostały stworzone w duchu Femvertising. Swoim odważnym pro kobiecym przekazem zdobyły serca klientek i zwróciły uwagę na ważne problemy społeczne.

 

 

 

 

ADRIAN – OOH
Polski producent rajstop jest za pewne pierwszą firmą z rodzimego podwórka, która przychodzi nam do głowy kiedy myślimy o odważnych i niestandardowych kampaniach reklamowych skierowanych do kobiet. Pod hasłem “Adrian kocha wszystkie kobiety” od wielu lat realizowane są kampanie out-of-home które swoim kontrowersyjnymi, a nie raz szokującymi hasłami na bilbordach zwracają uwagę odbiorców na problemy dotykające wiele kobiet każdego dnia.

 

Pomysłodawczynią tych działań jest właścicielka i założycielka firmy- Pani Małgorzata Rosołowska-Pomorska, której głównym celem jest przedstawienie marki jako skierowanej do wszystkich kobiet, niezależnie od wieku, sylwetki, urody, sprawności fizycznej czy statusu społecznego. 

 

Polski producent biżuterii również opiera swój marketing na odchodzeniu od stereotypowych reklam biżuterii. Strategia marketingowa marki nie skupia się na tworzeniu długich i pięknych reklam typowych dla branży jubilerskiej, ale na tworzeniu przekazu który promuje wolne, niezależne i sprawiedliwe życie dla wszystkich kobiet  oraz przełamywanie barier. 

 

Przykładem takich działań była kampania “Jestem Kobietą” która była emitowana w telewizji  w ubiegłorocznym okresie świątecznym.  

 

W reklamach wystąpiły kobiety reprezentujące różne środowiska, grupy społeczne i wiekowe m.in. 74-letnia modelka Christina Flegmeier, modelka plus size Bogna Golec czy wicemistrzyni olimpijska w wioślarstwie Kasia Zillmann ze swoją partnerką Julią Walczak. 

W reklamach, które pojawiły się w telewizji, internecie, social mediach czy nośnikach OOH mogliśmy zobaczyć karmiącą piersią Olę Żebrowską oraz pokazującą pierś po mastektomii Aleksandrę Wiederek-Barańską. 

 

 

 

Warto podkreślić, że działania firmy nie ograniczają się do jednego tematu, a poruszają wiele istotnych problemów takich jak: przemoc domowa, body-shaming, niepełnosprawność czy uzależnienia wśród kobiet. 

W 2016 roku twarzą kampani została Anna Grodzka pierwsza transpłciowa posłanka w europie. Na billboardach z jej wizerunkiem znalazło się hasło “Każdy ma prawo być sobą”  które miało podkreślać prawo ludzi do wolności i podejmowania własnych decyzji bez względu na ich płeć, pochodzenie etniczne orientację seksualną czy status majątkowy.

Reklamy firmy ze Zgierza od samego początku budzą kontrowersje i są szeroko komentowane w mediach. Prawie każda nowa kampania jest powodem do dyskusji i często polaryzuję opinie społeczną, lecz działania firmy są skuteczne i skutkują nie tylko zainteresowaniem mediów i rozpoznawalnością marki wśród klientów ale także znacząco wpływają na zwiększenie sprzedaży produktów.