Jednym z rozwiązań jest Marketing Out-of-home. Kampanie rekrutacyjne wykorzystujące takie nośniki jak citylight czy tranzyt (autobusy i tramwaje) lub ekrany LCD pozwalają wyróżnić się na tle innych ofert, rekrutować najlepszych specjalistów, a także tworzyć pozytywny wizerunek firmy. Dzięki obecności w przestrzeni publicznej naszą ofertą wyróżnia się na tle konkurencyjnych ofert obecnych wyłącznie w internecie, a także buduje zaufanie do firmy, ukazując ją jako godną zaufania i niemająca nic do ukrycia.
Głównymi czynnikami decydującymi o powodzeniu kampanii rekrutacyjnej w marketingu OOH są lokalizacja nośników oraz przemyślany, trafiony i przyciągający uwagę komunikat reklamowy.
Powinien on zawierać minimum 3 elementy:
- Pierwiastek ludzki – grafika ukazująca usatysfakcjonowanych i spełnionych pracowników czujących się komfortowo i bezpiecznie w swoim miejscu pracy.
- Hasło- zwięzłe, chwytliwe i zachęcające.
- Dane kontaktowe firmy- bądź adres portalu rekrutacyjnego.
W przypadku rekrutacji skierowanej do obcokrajowców możemy również wyróżnić bardzo istotny 4 element:
- komunikat w języku ukraińskim (lub innym języku, którym posługuje się pożądana grupa odbiorców)
- treści pisane odpowiednim alfabetem – przyciągają uwagę, przełamują barierę językową i mogą być impulsem do szybkiej aplikacji na stanowisko. Warto jednak pamiętać o tym, aby komunikaty były obecne w dwóch językach. Pozwoli nam to na uniknięcie wrażenia stronniczość, nieprzychylnych komentarzy i czarnego PR.
Zalety Marketingu Out-of-home w działaniach employer branding:
- Pozwala wyróżnić się na tle ofert promowanych tylko w internecie.
- Tworzy duże zasięgi, dociera do trudno dostępnych miejsc.
- Komunikat jest wielokrotnie powtarzany, co świetnie utrwala Twój przekaz.
- To medium pasywne- nie wymaga aktywności ze strony odbiorcy.
- Dociera do osób, które mają ograniczony dostęp do innych mediów.
- Dobrze zrealizowana kampania outdoorowa może również zwiększyć widoczność firmy on-line
- Geotargetowanie – dociera do odbiorców przebywających w określonych lokalizacjach.
- Umożliwia dotarcie do potencjalnych kandydatów w sposób nieszablonowy i interesujący.
- To świetne narzędzie rekrutacji biernej.