Kiedy pojawiły się pierwsze reklamy out-of-home na Times Square?
Wielkoformatowe reklamy na słynnym skrzyżowaniu zaczęły pojawiać się już ponad 100 lat temu. Za pierwszą „nowoczesną” reklamę na Times Square uznaje się reklamę zupki chińskiej Cup Noodle, która w 1996 roku została zainstalowana na dachu budynku One Times Square, a co do samego budynku…
One Times Square– czyli budynek, który każdy zna, ale nikt go nie widział
Wieżowiec zbudowany na planie trójkąta jest jednym z najbardziej charakterystycznych punktów w centrum Nowego Jorku. Powstał w 1904 roku na zlecenie słynnej gazety New York Times. Jako siedziba główna gazety służył jednak tylko przez 9 lata do roku 1913. Jednak lokalizacja, prestiż gazety oraz wielkie logo na fasadzie budynku nadały nazwę całej ulicy znanej dotąd jako Longacre Square.
W 1961 roku budynek został sprzedany Douglasowi Leigh specjaliście od reklamy i jednemu z pionierów marketingu out-of-home (którym na pewno poświęcimy osobny wpis na naszym blogu).
W kolejnych latach budynek przechodził z rąk do rąk aż do lat 90, kiedy to został sprzedany nieistniejącemu już bankowi Lehman Brothers z zamiarem wykorzystywania go jako nośnika reklamy wielkoformatowej. Od tego czasu wieżowiec został w całości zabudowany ekranami LED i mimo że stoi praktycznie pusty to przynosi swoim właścicielom zyski liczone w dziesiątki milionów dolarów rocznie.
Finał serialowego hitu na Times Square
W czasach portali streamingowych zainstalowanych na praktycznie każdym urządzeniu oglądanie seriali w dowolnym miejscu nie jest niczym zaskakującym jednak prawie ćwierć wieku temu telewizory były uznawane za jedyny nośnik na którym można było je oglądać. Ten stereotyp postanowili przełamać w 1998 roku twórcy kultowego w USA serialu „Kroniki Seinfelda”, którzy finał swojego serialu emitowali na ekranie LED znajdującym się na Times Square. Akcja okazała się sukcesem przyciągając uwagę nie tylko nowojorczyków ale też światowych mediów, a słynne zdjęcie uznawane jest dziś za jeden z symboli ameryki lat 90.
Nośnik OOH na Times Square
Mieszkańcy Nowego Yorku oglądają serial na nośniku DOOH
Polacy na Times Square
W ostatnich latach na również Polacy stworzyli kampanie, których częścią były reklamy na Times Square. Jednym z krajowych pionierów reklamy w tym miejscu jest CD Action RED, która promował tam swoje gry- Wiedźmin 3 i Cyberpunk 2077.
Głośnych wydarzeniem w polskich mediach była także reklama rapera Maty, którego wizerunek pojawił się na Times Square w wyniku współpracy z Spotify, ale warto dodać, że nie był to jedyny muzyk z naszego kraju, którego twórczość reklamowano w tym miejscu. W ramach stworzonej przez Spotify akcji “Equal” wspierającej głos kobiet w przemyśle muzycznym na nowojorskich bilbordach wyświetlano wizerunki Moniki Brodki, Ewy Farny, Darii Zawiałow, Natali Szroeder, Hanii Rani, Sarsy czy Luny
.
Na Times Square promowano również nasz kraj. W 2018 roku z okazji 100 lecia odzyskania niepodległości, portal natemat.pl wykupił reklamę OOH na jednym z największych ekranów mieszczącym się nad wejściem do nowojorskiej giełdy. Przekaz reklamowy dotyczył nie tylko ważnej rocznicy, ale również informacji o sukcesach naszego kraju na arenie międzynarodowej.