Bandy reklamowe, zwane koziołkami lub A-boardami, to prosty element wyposażenia eventów w przestrzeni OOH. Co powoduje, że bandy cieszą się tak dużą popularnością?
Po ciszy spowodowanej pandemią i wynikającymi z niej ograniczeniami, świat eventów promocyjnych powrócił na tory swojej dawnej aktywności. To wyraźny sygnał dla producentów, by w bieżących działaniach promocyjnych swoich marek, obok innych form reklamy, uwzględniać również eventy. Jest to bowiem narzędzie, które daje możliwość bezpośredniego kontaktu z adresatami promocji, wejścia z nimi w relację oraz obserwacji ich reakcji na wysyłane komunikaty.
Eventowe materiały promocyjne
W Business Consulting od wielu lat nie tylko opracowujemy scenariusze i organizujemy eventy, ale także wyposażamy je w materiały promocyjne, takie jak flagi, standy, dmuchańce i balony, namioty itp. Jednakże hitem ostatnich sezonów, jeśli chodzi o liczbę zamówień wyposażenia eventowego, są bandy reklamowe, potocznie zwane koziołkami. Dlaczego nazywamy je „koziołkami”? Przede wszystkim z uwagi na ich rozkładaną konstrukcję. Czym zatem są koziołki z naszej oferty? To lekkie, uniwersalne, składane bandy z nadrukiem. Wykonane są z polipropylenu. Standardowo stosujemy materiał o grubości 3 lub 5 mm. Banda ma kształt przygotowany według specjalnego wykrojnika, dzięki któremu można ją szybko złożyć i rozłożyć. Po złożeniu przybiera kształt płaskiego, lekkiego, kompaktowego prostokąta, co ułatwia jej transport. Nie trzeba organizować specjalnego auta do przewozu wielkogabarytowego – jedna lub kilka band bez problemu zmieści w samochodzie osobowym. Także montaż i demontaż band jest niezwykle łatwy i szybki. Nasi klienci najczęściej decydują się na bandy o standardowych wymiarach 150 x 70 cm, ale możliwa jest tez produkcja koziołków większych rozmiarów, np. 100 x 200 cm lub 100 x 300 cm.
Zalety band reklamowych
Jeśli chodzi o nadruk na koziołkach, to z reguły pojawia się tutaj logo firmy. Nieco rzadziej umieszczamy na koziołkach dłuższe treści. Wynika to w szczególności z faktu, że wyraźne, duże logo nadrukowane na bandzie, jest widoczne także z dalszej odległości. Uczestnicy eventów, podczas których wykorzystywane są koziołki, mogą odczytać treści niezależnie od tego, w jakiej odległości się znajdują.
Nasze bandy reklamowe wykorzystywane są w zdecydowanej większości podczas eventów sportowych. Pojawiają się na przykład na turniejach tenisowych i badmintonowych organizowanych w Polsce i za granicą. Na koziołkach pojawiają się wówczas logotypy organizatorów zawodów, sponsorów czy też klubów i stowarzyszeń, których zawodnicy biorą udział w wydarzeniu. To łatwy, prosty i niedrogi sposób zaakcentowania swojej obecności i zaprezentowania swej marki. Co więcej, żywot koziołków nie kończy się na jednym turnieju. Z powodzeniem można je złożyć, zmagazynować (nie zajmują dużo miejsca!) i za jakiś czas wykorzystać ponownie.
Bandy na sportowych eventach
Kiedy w 2019 roku badmintonowe Mistrzostwa Świata Seniorów (World Senior Badminton Championships) odbywały się w Katowicach, korty w katowickim Spodku otoczone były bandami naszej produkcji. Nasze koziołki były także obecne na zawodach badmintona m.in. we Francji, Chorwacji, Niemczech, na Łotwie, a nawet… na Wyspach Owczych. Można żartobliwie powiedzieć, że koziołki to prawdziwi podróżnicy, ponieważ w Polsce także odwiedziły niemal wszystkie miejsca, gdzie organizowane są badmintonowe rozgrywki.
Co więcej, koziołki są lekkie i bezpieczne. Oznacza to, że nawet w sytuacji bezpośredniego kontaktu zawodnika z bandą, nie ma zagrożenia związanego z nabawieniem się urazu bądź kontuzji. To bardzo ważne i właśnie stąd wynika tak duże zainteresowanie koziołkami wśród organizatorów i sponsorów wydarzeń sportowych.
Przykłady marek, które skorzystały z naszej oferty band reklamowych: Orlen, Enea, Yonex, Selgros, Polski Związek Badmintona, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Tauron, PGE, Fundacja PKO, Beninca, Toyota oraz Szeja Rally Team.
W przypadku Szeja Rally Team, koziołki były częścią wyposażenia eventów wchodzących w skład cyklu „Piknik z Bebokiem”. W kooperacji z Miastem Katowice zorganizowano kilka wydarzeń plenerowych, promujących bezpieczeństwo na drodze.
Podsumowując, do najważniejszych cech oferowanych przez nas band reklamowych należą:
- Wygoda – lekka, łatwa w transporcie konstrukcja
- Bezpieczeństwo
- Dobra widoczność przekazu
- Łatwy montaż i demontaż
- Duże możliwości personalizacji (możliwość wykonania jednostkowych, unikatowych nadruków na pojedynczych bandach)
- Wysoka jakość nadruku, który jest wykonany bezpośrednio na bandzie
- Możliwość wykorzystania band zarówno w marketingu indoor (hale sportowo-widowiskowe, baseny, siłownie), jak i outdoor (boiska, korty, eventy w przestrzeni miejskiej)